la första dagen på-jobbet

Började på Rusta idag, klockan 6 började jag, gick upp kvart över 5.
Det var faktiskt inte så jobbigt.
Jag plockade upp varor och städade lite, imorgon blir det julprylar.
Träffade Micke också som jag ska springa runt med i veckan.
Vissa tyckte han var smart, andra tyckte han var ett stolpskott.
Vissa tyckte han såg normal ut, andra tänder inte på hästsvans och finnar.
Vissa tyckte han var social, andra tyckte han lät som en tönt när han stammade.
Med "andra" menar jag mig själv.

Men jag överlever, det ska jag, tills på lördag.
Vi ska fira mig då, hos min gammelfarmor, smörgåstårta och släkt, mys!
Nu, nu ska jag ta lite fruktsmootie tror jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0